Η Τρόϊκα δεν θέλει μονοπώλιο στο λιμάνι του Πειραιά

Ο δρόμος για να εισέλθουν στρατηγικοί επενδυτές στον ΟΛΠ και ΟΛΘ ανοίγει πλέον αφού στην έκθεση του ΔΝΤ ειδικά για τα λιμάνια ζητά την ανάκληση των σταθερών τελών στις υπηρεσίες φόρτωσης και εκφόρτωσης και να επιτραπεί η απασχόληση των φορτοεκφορτωτών σύμφωνα με τα ισχύοντα στον ιδιωτικό τομέα.

Το νέο ρυθμιστικό πλαίσιο θα πρέπει να εφαρμοστεί έως τον Απρίλιο του 2013 όταν θα έχει ξεκαθαρίσει και το θέμα των κρατικών ενισχύσεων.

Η Cosco έχει δείξει ενδιαφέρον να αποκτήσει το 60% του μετοχικού κεφαλαίου της ΟΛΠ και να καταστεί κυρίαρχος στον Πειραιά που είναι το μεγαλύτερο λιμάνι της Ανατολικής Μεσογείου και κεντρική πύλη των κινεζικών προϊόντων στην Ευρώπη, τα Βαλκάνια και τη Μέση Ανατολή.

Οι Κινέζοι φέρεται να έχουν κάνει κρούση, να έχουν βολιδοσκοπήσει την κατάσταση και τα «θέλω» της ελληνικής κυβέρνησης, αφήνοντας να εννοηθεί ότι θα δώσουν ένα δισεκατομμύριο ευρώ και θα κάνουν και έργα ανάπτυξης. Ειδικότερα και σύμφωνα με πληροφορίες η Cosco έχει δεσμευθεί ότι αν προχωρήσει το θέμα με τον ΟΛΠ θα κατασκευάσει τη νέα βάση κρουαζιέρας και θα αναστήσει τη ναυπηγοεπισκευή, κινήσεις που θα δώσουν υπεραξία στις παραναυτιλιακές επιχειρήσεις στο λιμάνι του Πειραιά.

Και εδώ μπαίνει η Τρόϊκα η οποία πίεζε την ελληνική κυβέρνηση να πουλήσει άμεσα τα μετοχικά πακέτα των ΟΛΠ και ΟΛΘ. Όταν όμως συνειδητοποίησαν οι τροϊκανοί ότι από τα δύο αυτά λιμάνια διακινείται σχεδόν όλο το εμπορικό φορτίο της Ελλάδας τότε άλλαξαν γνώμη και ζήτησαν να μην πουληθούν οι μετοχές αλλά να γίνει παραχώρηση υπηρεσιών.

Πληροφορίες που κυκλοφορούν στα γραφεία της Ακτής Μιαούλη κάνουν λόγο για άρνηση των Ευρωπαίων να επιτρέψουν τη δημιουργία μονοπωλιακών καταστάσεων όπως για παράδειγμα κυριαρχία των Κινέζων στον Πειραιά.

Οι οριστικές αποφάσεις της κυβέρνησης για την αξιοποίηση του ΟΛΠ και του ΟΛΘ αναμένεται να ληφθούν τον Φεβρουάριο με την έκθεση που θα καταθέσει το ΤΑΙΠΕΔ. Σύμφωνα με το Μνημόνιο ΙΙΙ, τα λιμάνια θα αξιοποιηθούν κυρίως μέσω παραχωρήσεων, όπως επανειλημμένα έχει επισημάνει ο υπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου Κωστής Μουσουρούλης .

Η εφημερίδα Lloyds Lloyds, σε τελευταίο της δημοσίευμα, συνδυάζει τις εξελίξεις γύρω στον ΟΛΠ με ανακοίνωση της Cosco Pacific που είναι η διαχειρίστρια του ΣΕΜΠΟ του ΟΛΠ- στο χρηματιστήριο του Χονγκ Κονγκ ότι ετοιμάζεται να προχωρήσει στην έκδοση χρεογράφων προκειμένου να χρηματοδοτήσει σχέδια επέκτασης τερματικών της σταθμών και άλλες δράσεις.

Σύμφωνα με τα στοιχεία του ΤΑΙΠΕΔ, ενδιαφέρον για τα ελληνικά λιμάνια υπάρχει από τις ΗΠΑ, Ρωσία, Κίνα, Ινδία, Ελβετία, Ιταλία ακόμη και από την Τουρκία.

ΠΡΩΤΟ ΘΕΜΑ

 
κατασκευή & ανάπτυξη blogger Villa