Μια μεταπτυχιακή φοιτήτρια του Παντείου Πανεπιστημίου, στο τμήμα Επικοινωνίας Μέσων και Πολιτισμού, έκανε έρευνα για το ελληνικό twitter μέσα από το ελληνικό twitter.
Ένα tweet που έφυγε από το λογαριασμό της φοιτήτριας Μαρίας Μουζακίτη με το link του ερωτηματολογίου διαδόθηκε αστραπιαία, και μόνο μέσα σε ένα απόγευμα επέστρεψαν -όπως λέει η ίδια- 700 απαντήσεις.
Σύμφωνα με την έρευνα, ο έλληνας χρήστης του twitter είναι: μορφωμένος, μάλλον άγαμος και άτεκνος, εργαζόμενος ή επιχειρηματίας, τακτικός στη χρήση του (έως και σε καθημερινή βάση) και «φρέσκος».
Ένας στους δύο μπήκαν στο twitter μόλις τον τελευταίο χρόνο. Ανάμεσα στους λόγους που οι έλληνες μπαίνουν στο συγκεκριμένο κοινωνικό δίκτυο είναι φυσικά η δικτύωση, η ενημέρωση σε πραγματικό χρόνο, ο σχολιασμός της επικαιρότητας, η δημόσια συζήτηση.
Η αίσθηση ότι ανήκουν σε μια κοινότητα είναι επίσης πολύ σημαντική, όπως και η χρήση του μέσου για κάλεσμα σε δράσεις και πρωτοβουλίες.
Ίσως το πιο χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι το #tutorpool (μια κοινότητα εκπαιδευτικών που παρέχουν δωρεάν μαθήματα σε παιδιά που έχουν ανάγκη), το οποίο γεννήθηκε κυριολεκτικά μέσα στο twitter. Σε ποσοστό 70% επίσης οι ερωτηθέντες απάντησαν ότι έχουν χρησιμοποιήσει το δίκτυο ως βήμα διαμαρτυρίας.