Την αβεβαιότητα και την ανησυχία των Ελλήνων για τις προοπτικές της οικονομίας καθώς και για το εργασιακό περιβάλλον στη χώρα έρχεται να αποτυπώσει έρευνα που πραγματοποίησε η εταιρεία Νielsen, σύμφωνα με την οποία η πλειονότητατων Ελλήνων παραμένουν απαισιόδοξοι σε σχέση με τους υπόλοιπους Ευρωπαίους. Συγκεκριμένα 9 στους 10 Ελληνες θεωρούν ότι τους επόμενους μήνες η κρίση θα παραταθεί και η χώρα θα βυθιστεί περισσότερο στην ύφεση αντί να κάνει βήματα προς την ανάκαμψη...
Αντίστοιχα οι 7 στους 10 Ευρωπαίους εκφράζουν τον προβληματισμό τους για την κρίση που έχει πλήξει τις οικονομίες της Ευρωζώνης. Χαρακτηριστικό της κατάστασης που επικρατεί σήμερα στα ελληνικά νοικοκυριά είναι πως ένας στους τέσσερις Έλληνες δηλώνει πως δεν του περισσεύουν καθόλου χρήματα μετά την κάλυψη των βασικών του αναγκών, ενώ το μεγαλύτερο ποσοστό όσων συνεχίζουν να διαθέτουν ορισμένα χρήματα, είτε τα χρησιμοποιεί για αποπληρωμή δανείων και πιστωτικών καρτών, είτε τα αποταμιεύει, με αποτέλεσμα ένα μικρό μόνο ποσοστό των διαθέσιμων χρημάτων να καταλήγει στην αγορά προϊόντων και υπηρεσιών.
Μάλιστα, σχεδόν το σύνολο του πληθυσμού (88%) αναγκάστηκε να αλλάξει τις αγοραστικές του συνήθειες εξαιτίας της συνεχιζόμενης κρίσης, με την πλειονότητα των Ελλήνων να έχει μειώσει τα χρήματα που δαπανά για διασκέδαση εκτός σπιτιού (74%), για φαγητό από έξω (64%) και για νέα ρούχα 64%). Αντίστοιχα υψηλό ποσοστό, φαίνεται να στρέφεται σε φθηνότερα καταναλωτικά προϊόντα (63%), ώστε να αντεπεξέλθει στο δυσοίωνο οικονομικό περιβάλλον.
Στοίχημα
Τα αποτελέσματα της οικονομικής κρίσης, ωστόσο, δεν «αγγίζουν» μόνο την Ευρώπη αλλά και τις ΗΠΑ που προσπαθούν να κερδίσουν το δύσκολο στοίχημα της ραγδαίας αύξησης της ανεργίας. Σημειώνεται πως σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία της έρευνας Καταναλωτικής Εμπιστοσύνης της Nielsen ο Παγκόσμιος Δείκτης υποχώρησε κατά 88 μονάδες φθάνοντας στα χαμηλότερα επίπεδα της τελευταίας διετίας. «Το τρίτο τρίμηνο του 2011 ήταν ιδιαίτερα ασταθές και δύσκολο για τις παγκόσμιες οικονομίες, με την ανεργία να αυξάνεται στις ΗΠΑ και την κρίση χρέους να μεγαλώνει στην Ευρωζώνη», δήλωσε η Ματίνα Μπάδα, περιφερειακή διευθύντρια της Nielsen για τη νοτιοανατολική Ευρώπη.
Οι χώρες
Οριακά κάτω από τις 100 μονάδες που αποτελούν τη διαχωριστική γραμμή μεταξύ αισιοδοξίας και απαισιοδοξίας με βάση τον παγκόσμιο δείκτη καταναλωτικής εμπιστοσύνης της Nielsen, βρίσκονται οι χώρες της Ασίας - Ειρηνικού, Μέσης Ανατολής και Λατινικής Αμερικής. Αντίθετα, η βόρεια Αμερική με 79 μονάδες και η Ευρώπη με 74, συνεχίζουν να είναι οι πιο απαισιόδοξες γεωγραφικές ζώνες του κόσμου. H Ινδία παραμένει στην κορυφή των πιο αισιόδοξων χωρών με 121 μονάδες και ακολουθούν η Σαουδική Αραβία, η Ινδονησία, οι Φιλιππίνες και η Βραζιλία. Από την άλλη πλευρά, η Ουγγαρία, η Πορτογαλία, η Κροατία, η Κορέα, η Ρουμανία και η Ελλάδα αποτελούν τις πλέον απαισιόδοξες χώρες του πλανήτη, ενώ για πρώτη φορά η εμπιστοσύνη των καταναλωτών σε μεγάλες ευρωπαϊκές οικονομίες όπως της Γαλλίας, της Ιταλίας και της Ισπανίας βρίσκεται σε τόσο χαμηλά επίπεδα.
Πιο Γρήγορο Web με IE9. Κατεβάστε τον Internet Explorer 9 τώρα! microsoftΑντίστοιχα οι 7 στους 10 Ευρωπαίους εκφράζουν τον προβληματισμό τους για την κρίση που έχει πλήξει τις οικονομίες της Ευρωζώνης. Χαρακτηριστικό της κατάστασης που επικρατεί σήμερα στα ελληνικά νοικοκυριά είναι πως ένας στους τέσσερις Έλληνες δηλώνει πως δεν του περισσεύουν καθόλου χρήματα μετά την κάλυψη των βασικών του αναγκών, ενώ το μεγαλύτερο ποσοστό όσων συνεχίζουν να διαθέτουν ορισμένα χρήματα, είτε τα χρησιμοποιεί για αποπληρωμή δανείων και πιστωτικών καρτών, είτε τα αποταμιεύει, με αποτέλεσμα ένα μικρό μόνο ποσοστό των διαθέσιμων χρημάτων να καταλήγει στην αγορά προϊόντων και υπηρεσιών.
Μάλιστα, σχεδόν το σύνολο του πληθυσμού (88%) αναγκάστηκε να αλλάξει τις αγοραστικές του συνήθειες εξαιτίας της συνεχιζόμενης κρίσης, με την πλειονότητα των Ελλήνων να έχει μειώσει τα χρήματα που δαπανά για διασκέδαση εκτός σπιτιού (74%), για φαγητό από έξω (64%) και για νέα ρούχα 64%). Αντίστοιχα υψηλό ποσοστό, φαίνεται να στρέφεται σε φθηνότερα καταναλωτικά προϊόντα (63%), ώστε να αντεπεξέλθει στο δυσοίωνο οικονομικό περιβάλλον.
Στοίχημα
Τα αποτελέσματα της οικονομικής κρίσης, ωστόσο, δεν «αγγίζουν» μόνο την Ευρώπη αλλά και τις ΗΠΑ που προσπαθούν να κερδίσουν το δύσκολο στοίχημα της ραγδαίας αύξησης της ανεργίας. Σημειώνεται πως σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία της έρευνας Καταναλωτικής Εμπιστοσύνης της Nielsen ο Παγκόσμιος Δείκτης υποχώρησε κατά 88 μονάδες φθάνοντας στα χαμηλότερα επίπεδα της τελευταίας διετίας. «Το τρίτο τρίμηνο του 2011 ήταν ιδιαίτερα ασταθές και δύσκολο για τις παγκόσμιες οικονομίες, με την ανεργία να αυξάνεται στις ΗΠΑ και την κρίση χρέους να μεγαλώνει στην Ευρωζώνη», δήλωσε η Ματίνα Μπάδα, περιφερειακή διευθύντρια της Nielsen για τη νοτιοανατολική Ευρώπη.
Οι χώρες
Οριακά κάτω από τις 100 μονάδες που αποτελούν τη διαχωριστική γραμμή μεταξύ αισιοδοξίας και απαισιοδοξίας με βάση τον παγκόσμιο δείκτη καταναλωτικής εμπιστοσύνης της Nielsen, βρίσκονται οι χώρες της Ασίας - Ειρηνικού, Μέσης Ανατολής και Λατινικής Αμερικής. Αντίθετα, η βόρεια Αμερική με 79 μονάδες και η Ευρώπη με 74, συνεχίζουν να είναι οι πιο απαισιόδοξες γεωγραφικές ζώνες του κόσμου. H Ινδία παραμένει στην κορυφή των πιο αισιόδοξων χωρών με 121 μονάδες και ακολουθούν η Σαουδική Αραβία, η Ινδονησία, οι Φιλιππίνες και η Βραζιλία. Από την άλλη πλευρά, η Ουγγαρία, η Πορτογαλία, η Κροατία, η Κορέα, η Ρουμανία και η Ελλάδα αποτελούν τις πλέον απαισιόδοξες χώρες του πλανήτη, ενώ για πρώτη φορά η εμπιστοσύνη των καταναλωτών σε μεγάλες ευρωπαϊκές οικονομίες όπως της Γαλλίας, της Ιταλίας και της Ισπανίας βρίσκεται σε τόσο χαμηλά επίπεδα.
dimotikosafari