Νέο αυτογκόλ του Διώτη για το στικάκι


Διπλά εκτεθειμένος εμφανίζεται ο πρώην ειδικός γραμματέας του ΣΔΟΕ, Ι. Διώτης, για την υπόθεση της λίστας Λαγκάρντ, καθώς με όσα υποστηρίζει στο υπόμνημα που κατέθεσε χθες ως ύποπτος στους εισαγγελείς οικονομικού εγκλήματος, Γρηγόρη Πεπόνη και Σπύρο Μουζακίτη, όχι μόνο παραδέχεται ότι αντέγραψε το USB που του είχε δώσει ο πρώην υπουργός Οικονομικών Γιώργος Παπακωνσταντίνου, ενώ είχε ισχυριστεί στην Επιτροπή Θεσμών και Διαφάνειας της Βουλής ότι δεν είχε κάνει αντίγραφο της λίστας, αλλά επιπλέον ομολογεί ότι διέγραψε και το πρωτότυπο!

Ο πρώην εισαγγελέας, ο οποίος αρνείται ότι αλλοίωσε το USB, στο υπόμνημά του δεν αναφέρει ευθέως ότι κατέστρεψε το πρωτότυπο ηλεκτρονικό αρχείο που του είχε παραδώσει ο κ. Παπακωνσταντίνου, ωστόσο από αυτά που ισχυρίζεται συνάγεται σαφώς το συμπέρασμα ότι το πρωτότυπο υλικό διεγράφη από τον ίδιο, αφού αυτό που έφτασε στα χέρια των εισαγγελέων εμφανίζεται να έχει ημερομηνία δημιουργίας την 8η Ιουλίου 2011, όταν είχε ήδη αποχωρήσει ο κ. Παπακωνσταντίνου από το υπουργείο Οικονομικών?

Ο κ. Διώτης παραδέχεται ότι αντέγραψε το υλικό από το στικάκι, προκειμένου να έχει μία εικόνα για το περιεχόμενό του, θεωρώντας επίσης σωστό να ενημερώσει τον τότε υπουργό Ευάγγελο Βενιζέλο.

Λόγω της ελλιπούς γνώσης του για τους υπολογιστές, όπως υποστηρίζει, κάλεσε τη δικηγόρο Γαλάτεια Μανέ, η οποία μόλις είχε διοριστεί ως ειδική συνεργάτις του, για να τον βοηθήσει στη μεταγραφή σε άλλο USB... Την παρακάλεσε -αναφέρει- να πάει η ίδια να αγοράσει στικάκι και να γίνει η αντιγραφή.

Για να διαπιστώσει περί τίνος πρόκειται, άνοιξε ο ίδιος το αντιγραμμένο στικάκι και σε μία στοιχειώδη επισκόπησή του διαπίστωσε ότι περιείχε πολλά αρχεία excel με ονόματα Ελλήνων πολιτών και διάφορα ποσά σε δολάρια, χωρίς ωστόσο να γίνεται μνεία στην προέλευσή τους.
«Κράτησα σημειώσεις»
Αφού κράτησε σημειώσεις, όπως αναφέρει, «για τα πρόσωπα που είχαν ενεργούς λογαριασμούς, ώστε να δώσει μία πρώτη εικόνα στον υπουργό, «τοποθέτησα σε φάκελο το ένα USB και ενημερώθηκα από τη συνεργάτιδά μου (κ. Μανέ) για το πώς γίνεται η παντελής διαγραφή του περιεχομένου του άλλου USB, στην οποία προέβην αμέσως, διότι δεν ήθελα, προτού αποφασίσει ο υπουργός, να προχωρήσω σε κάποια ενέργεια».

Στις συμπληρωματικές εξηγήσεις που κλήθηκε να δώσει με την ιδιότητα του υπόπτου ο κ. Διώτης έριξε ευθύνες τόσο στον πρώην υπουργό Οικονομικών Γιώργο Παπακωνσταντίνου, καθώς -όπως είπε- δεν τον είχε ενημερώσει ότι στο USB περιλαμβανόταν η λίστα Λαγκάρντ, όσο και στον πρόεδρο του ΠΑΣΟΚ, Ευάγγελο Βενιζέλο, διότι δεν του έδωσε εντολές για έλεγχο.
Αναφέρει χαρακτηριστικά:

«Το εν λόγω USB (που τότε κανείς δεν ήξερε ότι πρόκειται για τη λίστα Λαγκάρντ - εκτός φυσικά του κ. Παπακωνσταντίνου!) μου παραδόθηκε ατύπως, χωρίς δηλαδή οποιοδήποτε διαβιβαστικό ή συνοδευτικό έγγραφο του γραφείου του υπουργού και χωρίς συνημμένη αλληλογραφία οποιασδήποτε άλλης (ελληνικής ή ξένης) Αρχής. Ο κ. Παπακωνσταντίνου δεν μου ανέφερε ποτέ α) ότι υπήρχε CD, β) ότι αυτό είχε παραληφθεί με συνοδευτικά έγγραφα και γ) ότι είχε αποσταλεί από το υπουργείο Οικονομικών της Γαλλίας. Εάν αυτό είχε συμβεί, αντιλαμβάνεται ο καθένας ότι θα το χειριζόμουν ως ''έγγραφο'' και δεν θα είχα κανέναν λόγο να το αντιμετωπίσω ως παράνομο αποδεικτικό μέσον. Οπως μάλιστα κατέθεσα και στην Επιτροπή Θεσμών και Διαφάνειας της Βουλής, κατά την ακρόασή μου στις 3.10.2012 είχα την ισχυρά εντύπωση ότι το εν λόγω αντικείμενο ήταν προϊόν δράσης των μυστικών υπηρεσιών. Ηταν ως εκ τούτου επόμενο, από τον τρόπο παράδοσής του, να το εκλάβω και να το αντιμετωπίσω ως ''αντικείμενο'' μάλλον, παρά ως ''έγγραφο'' ειδικού χειρισμού».

Ο πρώην επικεφαλής του ΣΔΟΕ επέμεινε επίσης, όπως είχε ισχυριστεί αρχικά, ότι το παρέδωσε τέλη Ιουλίου με αρχές Αυγούστου (πρώτη συνάντηση) στον Ευάγγελο Βενιζέλο και ανέμενε εντολές για τον τρόπο χειρισμού της υπόθεσης.
«Δεν ήθελα να διακινδυνεύσω ζημιά και κάλεσα τη δικηγόρο - ειδική συνεργάτιδά μου»
Πώς έγινε το αντίγραφο και η «παντελής διαγραφή»

Εξαιρετική νομικός, με άριστες γνώσεις και στους ηλεκτρονικούς υπολογιστές, θεωρείται η δικηγόρος Γαλάτεια Μανέ, την οποία επικαλείται στο υπόμνημά του ο πρώην επικεφαλής του ΣΔΟΕ, Ι. Διώτης. Η ξανθιά δικηγόρος, την οποία είχε προσλάβει ως ειδική συνεργάτιδα στο ΣΔΟΕ ο πρώην εισαγγελέας, αποχώρησε από το Σώμα αμέσως μετά τη δική του παραίτηση το περασμένο καλοκαίρι. Είναι πολύ πιθανόν τις επόμενες ημέρες να κληθεί ως μάρτυρας από τους εισαγγελείς Πεπόνη - Μουζακίτη, καθώς την επικαλείται στο υπόμνημά του ο κ. Διώτης, για το κρίσιμο θέμα της αντιγραφής του ενός USB σε άλλο και της διαγραφής του πρωτοτύπου.
Αναφέρει ο κ. Διώτης: «(...) Επειδή ωστόσο οι γνώσεις μου σχετικά με τους ηλεκτρονικούς υπολογιστές δεν είναι ιδιαιτέρως καλές, δεν ήθελα να διακινδυνεύσω κάποια ζημιά από τυχόν κακό χειρισμό μου κατά την επισκόπηση του περιεχομένου του εν λόγω USB. Εν όψει τούτου κάλεσα τη δικηγόρο Γαλάτεια Μανέ, η οποία μόλις τότε είχε διοριστεί ως ειδική συνεργάτις μου να με βοηθήσει στη μεταγραφή του περιεχομένου του USB σε ένα άλλο, ώστε να επισκοπήσω το περιεχόμενό του σε στικάκι αντίγραφο. Για τον λόγο αυτό την παρακάλεσα να πάει η ίδια και να αγοράσει ένα, στη συνέχεια δε να αντιγράψει το πρώτο στικάκι στο καινούργιο που είχε αγοράσει, όπως και έπραξε».
Και καταλήγει: «Μετά την ολοκλήρωση της επισκόπησης αυτής, τοποθέτησα σε φάκελο το ένα USB, ζήτησα δε -πάλι από τη συνεργάτιδά μου κ. Μανέ- να με ενημερώσει για το πώς γίνεται η παντελής διαγραφή του περιεχομένου του άλλου USB, στην οποία προέβην αμέσως, διότι δεν ήθελα, πριν αποφασίσει ο υπουργός πώς έπρεπε να χειριστώ το ζήτημα, να υπάρχει αντίγραφο στην κατοχή οποιουδήποτε».

ΑΙΤΗΜΑ ΣΤΟΥΣ ΕΙΣΑΓΓΕΛΕΙΣ

Zητά πραγματογνωμοσύνη για αλλοιώσεις και μεταβολές
Να γίνει πραγματογνωμοσύνη στο USB ζήτησε μέσω του υπομνήματός του ο κ. Διώτης προκειμένου «να διαπιστωθεί εάν έχει υποστεί αλλοιώσεις ή/και μεταβολές και ποιες μπορεί να είναι αυτές», ενώ τονίζει:
«Οπως ασφαλώς γνωρίζετε, η επίμαχη ημεροχρονολογία της 8.7.2011 αφορά μόνον το πότε ενεγράφησαν οι επίμαχες καταχωρίσεις στον φάκελο ''GREECE'' του USB και όχι αν το περιεχόμενό του έχει υποστεί αλλοιώσεις-μεταβολές, κατόπιν ιδίας μου συμπεριφοράς. Προς τούτο και για την απόδειξη της μη ανάμειξής μου σε τέλεση οιασδήποτε παράνομης πράξης, ζητώ με το παρόν τη διενέργεια πραγματογνωμοσύνης».
Και σημειώνει:
«Η έλλειψη πραγματογνωμοσύνης δεν καθιστά νομικώς υπαρκτές και έγκυρες ως αποδεικτικό στοιχείο τις εκτυπώσεις εκ της οθόνης που τέθηκαν υπόψη μου, ούτε εξασφαλίζει από τυχόν αλλοιώσεις ή εγγραφές μεταδεδομένων ο τρόπος χειρισμού τού εις χείρας Σας USB. Νομικώς απρόσβλητη ανάλυση του USB θα μπορούσε να γίνει μόνον από την οικεία Υπηρεσία Εγκληματολογικών Ερευνών της Ελληνικής Αστυνομίας ή άλλο πιστοποιημένο εργαστήριο ανάλυσης Δικαστικής Πληροφορικής (Computer Forensics) κατά τα διεθνή πρότυπα ασφαλείας, που όμως δεν έγινε ή δεν ετέθη υπ' όψιν μου ότι έγινε στην προκειμένη περίπτωση.
«Αναγκαία»
Στο σημείο αυτό κρίνω σκόπιμο να δηλώσω ότι το αίτημά μου για τη διενέργεια της ανωτέρω πραγματογνωμοσύνης συνιστά ασφαλώς άσκηση θεμελιώδους δικονομικού δικαιώματός μου (αφού εμποδίζει να αντιληφθώ επισήμως και εγκύρως τι ακριβώς μου αποδίδεται ως ενέργεια από τα τεθέντα υπ' όψιν μου έγγραφα). Πρωτίστως όμως συνιστά αναγκαία διαδικαστική πράξη για τη διαλεύκανση της ερευνώμενης υπόθεσης. Σε κάθε περίπτωση τονίζω ωστόσο, ότι τούτο ουδόλως συνδέεται με τυχόν προσπάθεια εκ μέρους μου να αποφύγω την ουσιαστική παροχή εξηγήσεων επί της έρευνας που διεξάγεται».

ΔΕΝ ΕΙΜΑΙ ΟΥΤΕ ΨΕΥΤΗΣ ΟΥΤΕ ΠΛΑΣΤΟΓΡΑΦΟΣ

Δεν νόθευσα, δεν είχα όφελος

«Τον τελευταίο καιρό διεσύρθην από ορισμένους ως ?πλαστογράφος? και ?ψεύτης?», αναφέρει σε άλλο σημείο του υπομνήματός του ο κ. Διώτης και συνεχίζει:

«Ούτε το ένα ούτε το άλλο είμαι. Υπήρξα σε όλη τη ζωή μου απέναντι στο έγκλημα ? όχι ο ίδιος εγκληματίας.
Η αλήθεια είναι απλή και, αντίθετα από όσο θα ήθελαν οι εναντίον μου αυτόκλητοι μυθιστοριογράφοι, πολύ πεζή. Δηλαδή:
Σε ουδεμίαν "νόθευση" προέβην ούτε και μπορούσα να το πράξω, διότι δεν είχα κανένα κίνητρο προς τούτο ή όφελος. Ενδεχομένως όφελος, οπωσδήποτε κίνητρο και πάντως δυνατότητα είχαν άλλα εμπλεκόμενα στην υπόθεση πρόσωπα.
Δεν διέπραξα το κακούργημα της υπεξαγωγής διότι, όπως αναλυτικά έχω ήδη εκθέσει, όχι μόνο δεν απέκρυψα, αλλά παρέδωσα ήδη κατά την πρώτη για τον σκοπό αυτό συνάντησή μου με τον υπουργό Οικονομικών το USB, αναμένοντας ευλόγως από αυτόν εντολές για τον τρόπο χειρισμού του.

Δεν τέλεσα παράβαση καθήκοντος, για τους αυτούς ως άνω λόγους, αλλά και διότι με κάθε τρόπο αγωνίσθηκα για την πάταξη της φοροδιαφυγής κατά τη δεκαπεντάμηνη θητεία μου στο ΣΔΟΕ.

Αλλωστε, όταν περί το τέλος Σεπτεμβρίου 2012 δημιουργήθηκε το ζήτημα σχετικά με τη "λίστα Λαγκάρντ", σε τηλεφωνική συνομιλία που είχα με τον κ. Βενιζέλο τον προέτρεψα να δώσει το στικάκι που του είχα ο ίδιος παραδώσει στον κ. Πρωθυπουργό. Επί λέξει του είπα: "δώστε το στον πρωθυπουργό". Είναι βέβαιον ότι η συμπεριφορά μου αυτή δεν στοιχειοθετεί ένδειξη ενοχής μου».

 
κατασκευή & ανάπτυξη blogger Villa