Γελάνε στο Ην.Βασίλειο για την την Ελληνική Ταυτότητα και το δίπλωμα οδήγησης που έχουμε. Διαβάστε τι μας έστειλε Ελληνίδα μεταπτυχιακή απόφοιτος που μένει στο Εδιμβουργο και πως την αντιμετωπίζουν



Ειμαι Ελληνιδα, μεταπτυχιακη αποφοιτος και μενω στο Εδιμβουργο εδω και ενα χρονο! Ενα περιστατικο σημερα με εκανε να νιωσω την αντιμετωπιση που συνηθως εχουν οι αλλοδαποι στην χωρα μου. Ημουν σε γνωστη αλυσιδα super market της πολης με μια φιλη μου και θελαμε να αγορασουμε κρασι.

 Εδω στο Ηνωμενο Βασιλειο, ασχετα ποιος πληρωνει οταν αγοραζεις αλκοολ ή τσιγαρα θα ζητησουν και απο τους δυο ταυτοτητα. μου εχει τυχει λοιπον μερικες φορες να δειχνω την ελληνικη ταυτοτητα και να μου λενε οτι δεν την δεχονται και οτι βλεπουν πρωτη φορα τετοια ταυτοτητα,μετα μου ζητανε το διπλωμα οδηγησης (που εχω το παλιο, ροζ, τυπου χαρτινο) και συνηθως το δεχονται (οχι με μεγαλη σιγουρια). Για λογους ασφαλειας δεν κραταω το διαβατηριο μαζι μου και προτιμω να χρησιμοποιω την ταυτοτητα μου ή το διπλωμα οδηγησης.

Σημερα λοιπον, η κατασταση εφτασε στα ακρα, ημουν στο σουπερ μαρκετ και αγορα κρασι, στο ταμειο ζητησαν ταυτοτητες (ID), τοσο εμενα, οσο και της φιλης μου, τους δωσαμε τις γνωστες ελληνικες, προσφατης εκδοσης ταυτοτητες. και μας λεει η υπαλληλος΄"Τι ειναι αυτο? Πρωτη φορα το βλεπω! Σιγουρα δεν ειναι γνησιο, εγω μπορω να παω στο σπιτι μου τωρα και να εκτυπωσω και να φτιαξω ενα τετοιο" 


Της απανταω λοιπον, πολυ ευγενικα και με χαμογελο, οτι μενουμε στο Εδιμβουργο ενα χρονο τωρα, εχουμε ταξιδεψει σε ολη την Ευρωπη με αυτη την ταυτοτητα, και δεν ειχαμε ποτε μεχρι τωρα κανενα προβλημα. της εξηγω οτι ειναι πιστοπιημενη και αποδεχτη απο την Ευρωπαικη Ενωση, και ουτω καθε εξης.. 
απανταει, οτι δεν μπορει να το δεχτει αυτο, αν δεν σιγουρευτει , δεν μπορει να μου πουλησει το κρασι (δεχτο!) και συνεχιζει λεγοντας : "Εμεις εδω στο Ηνωμενο Βασιλειο, εχουμε ταυτοτητες, σαν καρτες, σαν πιστωτικες καρτες, πλαστικες, οι οποιες πανω εχουν κωδικους και barcode, και μπορεις να το σκαναρεις και να κανεις την ταυτοποιηση του ατομου".


Εκνευριστηκα παρα πολυ, αλλα συνεχισα υπομονετικα και της ειπα τα ιδια επιχειρηματα απο την αρχη, εβγαλα και το διπλωμα οδηγησης, εκει η ταμειας γελασε, κανονικοτατα, και μου απαντησε οτι αυτο και αν ειναι ενα κομματι χαρτι και κοιτουσε την φωτογραφια του διπλωματος, σαν αστυνομικος, και επειτα εμενα στα ματια να επιβεβαιωσει οτι η φωτογραφια του διπλωματος ειναι και στην πραγματικοτητα το ιδιο ατομο (το διπλωμα οδηγησης το πηρα το 2005, λιγα χρονια πριν, ποσο πολυ μπορει να εχω αλλαξει?) συνεχιζει λοιπον λεγοντας:, εμεις εδω εχουμε καρτες και για τα διπλωματα οδηγησης, 


λεω το γνωριζω, σαφως, και στην Ελλαδα εχουμε αλλα το διπλωμα μου ειναι παλιο. Δεν το δεχομαι μου απανταει, ειναι ενα κομματι χαρτι δεν ξερω καν αν ειναι γνησιο.


Συνοψηζοντας,περιμεναμε μιση ωρα, ηρθαν 2 υπευθυνοι, ψηθυριζαν μπροστα μας χωρις να μπορουμε να ακουσουμε τι λενε, πηραν τις ταυτοτητες μας, καπου πηγαν (οχι μπροστα μας) και τελικα επεστρεψαν και μας εδωσαν το κρασι (με μιση καρδια και μουτρα, αν και μας ζητησαν τυπικα μερικες φορες συγνωμη)... «Ευχαριστω» τους λεμε, «στην υγεια σας», τωρα πια θα το πιουμε με βαρια καρδια, οχι μονο για αυτα που περναει η Ελλαδα αλλα και για τις επιπτωσεις που ολα αυτα προξενουν στην καθημερινοτητα μας!

Θα ηθελα στο τελος να προσθεσω οτι οι τουριστες στην Ελλαδα ενοικιαζουν αυτοκινητα με διπλωματα οδηγησης στα οποια με δυσκολια φαινεται ο αριθμος αδειας, λογω του οτι ειναι πολυ παλια, παρ ολα αυτα δεν νομιζω να ειχαν ποτε τεοια αντιμετωπιση, οπως εμεις σημερα. Γιατι αραγε?

Σας ευχαριστω πολυ για τον χρονο σας.
Με εκτιμηση
 
κατασκευή & ανάπτυξη blogger Villa