Χρήσιμο οδηγό με 23 ερωτήσεις και απαντήσεις σχετικά με την καταβολή του επιδόματος θέρμανσης εξέδωσε η Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων του υπουργείου Οικονομικών.
Αναλυτικά οι ερωτήσεις με τις απαντήσεις τους:
1. Με τι κωδικούς εισερχόμαστε στην Εφαρμογή Δικαιούχων η οποία ανοίγει επιλέγοντας τον σύνδεσμο “Αίτηση ένταξης στο Μητρώο Δικαιούχων του Επιδόματος Κατανάλωσης Πετρελαίου Θέρμανσης”;α. Οι πιστοποιημένοι χρήστες των ηλεκτρονικών υπηρεσιών της Γ.Γ.Π.Σ. συνδέονται, χρησιμοποιώντας τους κωδικούς πρόσβασης στο TAXISnet, ανεξάρτητα αν έχουν λάβει κλειδάριθμο ή όχι .
β. Οι χρήστες που δε διαθέτουν κωδικούς πρόσβασης TAXISnet, θα ταυτοποιούνται εναλλακτικά δίνοντας ΑΦΜ και αριθμό ειδοποίησης κάποιας εκ των τελευταίων 5 εκκαθαρίσεων Δήλωσης Φόρου Εισοδήματος Φυσικών Προσώπων.
γ. Εάν δε θυμάστε τους κωδικούς πρόσβασης σας και τυχαίνει το όνομα χρήστη σας να ταυτίζεται με τον ΑΦΜ σας, τότε δεν μπορείτε να χρησιμοποιήσετε τον εναλλακτικό τρόπο σύνδεσης. Για αυτό θα πρέπει να ανακτήσετε τον κωδικό πρόσβασης σας μέσω των σχετικών διαδικασιών. (βλέπε αντίστοιχο FAQ).
δ. Επιπλέον, η αίτηση θα μπορεί να υποβληθεί μέσω τηλεφωνικής επικοινωνίας με το κέντρο εξυπηρέτησης πολιτών (HELP DESK /CALL CENTER) της Γ.Γ.Π.Σ. Στην περίπτωση αυτή η είσοδος του χρήστη θα γίνεται επίσης καταχωρώντας τον ΑΦΜ και τον αριθμό ειδοποίησης κάποιας εκ των τελευταίων 5 εκκαθαρίσεων Φόρου Εισοδήματος, ενώ θα καταγράφεται και το όνομα του χειριστή που συμπληρώνει το αίτημα. Η δυνατότητα αυτή δε θα προσφέρεται για διαχειριστές – εκπροσώπους.
2.Είμαι πιστοποιημένος χρήστης των υπηρεσιών TAXISnet αλλά έχω ξεχάσει τους κωδικούς πρόσβασης. Θα πρέπει να κάνω επανεγγραφή ή μπορώ να κάνω την αίτηση χρησιμοποιώντας τον ΑΦΜ μου και τον αριθμό ειδοποίησης;
Μπορείτε να συνδεθείτε χρησιμοποιώντας τον ΑΦΜ και τον αριθμό ειδοποίησης κάποιας εκ των τελευταίων 5 εκκαθαρίσεων Φόρου Εισοδήματος. Ωστόσο συνιστάται να ζητήστε και ανακτήστε ξανά τους κωδικούς σας στο TAXISNET. Εάν χρειαστείτε βοήθεια σε αυτό, καλέστε την γραμμή υποστήριξης του κέντρου εξυπηρέτησης (HELP DESK / CALL CENTER) της Γ.Γ.Π.Σ.
3.Ποιες διαδικτυακές εφαρμογές θα χρησιμοποιήσω για την εξυπηρέτηση του Επιδόματος Πετρελαίου (Ε.Κ.Π.Θ) ;
α. Εφαρμογή Υποβολής/Τροποποίησης Αίτησης Ένταξης στο Μητρώο Δικαιούχων Επιδόματος
Πετρελαίου Θέρμανσης συγκεκριμένου έτους
β. Εφαρμογή Διαχειριστών – Εκπροσώπων για συμπλήρωση στοιχείων ενοίκων και χιλιοστών θέρμανσης
4.Ποια δυνατότητα δίνει στο χρήστη, η εφαρμογή Διαχείρισης Ενοίκων/ Χιλιοστών Θέρμανσης μιας Πολυκατοικίας;
Η Εφαρμογή Διαχείρισης Ενοίκων/Χιλιοστών Θέρμανσης Πολυκατοικίας απευθύνεται στους διαχειριστές των πολυκατοικιών ή σε εκπροσώπους κτισμάτων όπου υπάρχουν περισσότερες από μία κατοικίες (ολιγοκατοικίες) και για τις οποίες υπάρχει κοινή προμήθεια και κατανάλωση πετρελαίου θέρμανσης. Με την εφαρμογή αυτή, ο διαχειριστής-εκπρόσωπος εισάγει τα διαμερίσματα της πολυκατοικίας/ολιγοκατοικίας, καθώς και τη συμμετοχή κάθε ενός από αυτά στις δαπάνες θέρμανσης σε χιλιοστά. Επίσης ο Διαχειριστής μπορεί να ενημερώνει τα στοιχεία σε περίπτωση αλλαγής ενοίκων (μετακομίσεις κλπ).
5. Με ποιο τρόπο θα διεκπεραιώνεται η διαδικασία για το Επίδομα Κατανάλωσης Πετρελαίου Θέρμανσης (Ε.Κ.Π.Θ.);
Η διαδικασία θα διεκπεραιώνεται πλήρως μέσω διαδικτύου και θα καλύπτει όλους τους πολίτες, ανεξάρτητα αν είναι ή όχι πιστοποιημένοι χρήστες των ηλεκτρονικών υπηρεσιών TAXISnet της Γ.Γ.Π.Σ.. Στη διαδικασία εμπλέκονται οι πολίτες που είναι δικαιούχοι του Επιδόματος, καθώς και οι διαχειριστές-εκπρόσωποι πολυκατοικιών και ολιγοκατοικιών με κοινή κατανάλωση πετρελαίου.
6. Είμαι Διαχειριστής. Ποιοι είναι οι δικαιούχοι από κάθε πολυκατοικία για το Επίδομα Κατανάλωσης Πετρελαίου Θέρμανσης (Ε.Κ.Π.Θ.);
Προσοχή! Αναμένεται η έκδοση σχετικής απόφασης (ΠΟΛ) που θα αναρτηθεί στον διαδικτυακό κόμβο της Γ.Γ.Π.Σ. και θα προβλέπει τους δικαιούχους. Ωστόσο, διευκρινίζεται πως ο διαχειριστής δε χρειάζεται να γνωρίζει ποιοι είναι οι δικαιούχοι του Επιδόματος. Οφείλει να εισάγει και να επικαιροποιεί, όποτε χρειάζεται, την εικόνα των ενοίκων.
7. Είμαι διαχειριστής και αφού εισάγω τον αριθμό της κοινόχρηστης παροχής ρεύματος εμφανίζεται μήνυμα ότι δεν υπάρχει. Τι να κάνω;
Αρχικά θα πρέπει να βεβαιωθείτε ότι εισάγετε ορθά τον αριθμό, ο οποίος αποτελείται από 9 ψηφία. Αν είστε βέβαιοι ότι εισάγετε σωστά τον αριθμό επικοινωνήστε με το call center.
8. Είμαι διαχειριστής. Τι πρέπει να ζητήσω από τους κατοίκους της πολυκατοικίας μου για να συμπληρώσω την απαιτούμενη ηλεκτρονική φόρμα;
Για κάθε διαμέρισμα, θα χρειαστείτε τα παρακάτω στοιχεία:
α. Αριθμό Διαμερίσματος (προαιρετικά)
β. Ονοματεπώνυμο
γ. Όροφο
δ. Χιλιοστά Συμμετοχής στις Δαπάνες Θέρμανσης
Για περισσότερες πληροφορίες, δείτε και τις Οδηγίες Χρήσεως της Εφαρμογής Διαχειριστή.
9. Είμαι Διαχειριστής και κάποια διαμερίσματα είναι μονίμως κλειστά. Πρέπει να δηλωθούν τα χιλιοστά τους στη Φόρμα Κατανομής Ενοίκων Πολυκατοικίας ή όχι;
Ναι, είναι υποχρεωτικό να δηλωθούν τα χιλιοστά συμμετοχής σε δαπάνες θέρμανσης για όλα τα διαμερίσματα μιας πολυκατοικίας για να δημιουργηθεί η συνολική εικόνα της (ανοικτά – κλειστά – ανήκοντα και σε φυσικά πρόσωπα και σε νομικά πρόσωπα).
10. Είμαι διαχειριστής, αλλά δεν έχουμε κοινόχρηστο μετρητή ΔΕΗ (ρολόι ΔΕΗ) στην πολυκατοικία. Ποιο ρολόι ΔΕΗ πρέπει να δηλώσω σαν Κοινόχρηστο;
Δηλώστε το δικό σας (ως διαχειριστή/εκπροσώπου) ρολόι ΔΕΗ, ή εναλλακτικά συμφωνήστε σε ένα ρολόι (αρ. παροχής ΔΕΗ) που θα έχετε συμφωνήσει με όλους τους ενοίκους της πολυκατοικίας σας.
11. Είμαι ο Νέος Διαχειριστής και η δήλωση των χιλιοστών θέρμανσης από (τον προηγούμενο διαχειριστή) είναι σε εκκρεμότητα (έχει κενά που χρειάζονται συμπλήρωση). Τι ενέργειες πρέπει να κάνω για την εκκρεμότητα μας αυτή;
Πρέπει άμεσα ο προηγούμενος διαχειριστής να κάνει τροποποίηση των Στοιχείων Διαχειριστή, ορίζοντας ΕΣΑΣ ως ΕΠΟΜΕΝΟ (ΑΦΜ και Ονοματεπώνυμο Διαχειριστή). Η λειτουργία αυτή θα είναι διαθέσιμη στην αμέσως επόμενη έκδοση της εφαρμογής Διαχειριστή.
12. Είμαι ο Νέος Διαχειριστής και η πληρωμή των επιδομάτων των Ενοίκων μας είναι σε εκκρεμότητα, ενώ η δήλωση των χιλιοστών θέρμανσης είναι σωστή και πλήρης (από τον προηγούμενο διαχειριστή). Τι ενέργειες πρέπει να κάνω για την εκκρεμότητα μας αυτή;
Τίποτα, από τη στιγμή που το πετρέλαιο το έχετε προμηθευτεί με τον προηγούμενο διαχειριστή.
13. Έλαβα ένα e-mail «Ο Διαχειριστής άλλαξε τα χιλιοστά θέρμανσης του διαμερίσματός σας», αλλά εγώ τα είχα εισάγει τα σωστά; Τι πρέπει να κάνω για να το διορθώσω;
Θα πρέπει να συνεννοηθείτε με τον διαχειριστή, να συμφωνήσετε ποιος έχει δίκιο και αν χρειάζεται να γίνει η κατάλληλη διόρθωση από τον διαχειριστή.
14. Έχουμε ήδη αποκτήσει «κεντρικό» ΑΦΜ πολυκατοικίας από τη ΔΟΥ. Που τον δηλώνουμε;
Σε αυτήν τη διαχειριστική περίοδο ο ΑΦΜ Πολυκατοικίας δεν συμμετέχει στη τρέχουσα έκδοση της εφαρμογής Επιδόματος Πετρελαίου Θέρμανσης, θα πρέπει να ενημερωθεί ο προμηθευτής πετρελαίου θέρμανσης ώστε το τιμολόγιο να εκδοθεί στον ΑΦΜ του Διαχειριστή/Εκπροσώπου.
15. O προμηθευτής πετρελαίου δεν μου έδωσε στοιχεία για να υποβάλλω αίτηση χορήγησης επιδόματος. Τι κάνω;
Ο προμηθευτής πετρελαίου δε δίνει κάτι που χρειάζεται για την υποβολή αίτησης. Κάθε αγορά πετρελαίου υποβάλλεται από τον προμηθευτή στη Γ.Γ.Π.Σ. μαζί με τον ΑΦΜ σας (ή του διαχειριστή-εκπροσώπου αν πρόκειται για πολυκατοικία) και τον αριθμό παροχής της ΔΕΗ (ή τον κοινόχρηστο αν πρόκειται για πολυκατοικία). Αυτό που πρέπει να προσέξετε είναι η ορθή αναγραφή των στοιχείων αυτών στα παραστατικά του προμηθευτή για να εξασφαλιστεί η ορθή υποβολή τους στη Γ.Γ.Π.Σ.
16. Έχουμε ήδη εφοδιαστεί με πετρέλαιο από τον περασμένο Απρίλιο (τιμολόγιο 03/04/2012) και έχουμε υποψηφίους δικαιούχους στην πολυκατοικία μας. Τι κάνουμε;
Τα επιδόματα δικαιούχων ισχύουν μόνο για προμήθειες της τρέχουσας διαχειριστικής περιόδου (15/10/2012-30/04/2013). Επίδομα θα δοθεί μόνο για τις προμήθειες αυτής της περιόδου.
17. Έχουμε ήδη εφοδιαστεί με πετρέλαιο από τον περασμένο Μάρτιο (π.χ. τιμολόγιο 03/03/2012), το οποίο όμως έχει καταναλωθεί κατά το ½ της ποσότητός του (έχουν ήδη καταναλωθεί 1000 από τα 2000 lt), ενώ έχουμε υποψηφίους δικαιούχους στην πολυκατοικία μας. Τι κάνουμε;
Τα επιδόματα δικαιούχων ισχύουν μόνο για προμήθειες της τρέχουσας διαχειριστικής περιόδου (15/10/2012-30/04/2013). Επίδομα θα δοθεί μόνο για τις προμήθειες αυτής της περιόδου.
18. Είμαστε μια διπλοκατοικία, όπου κάθε κατοικία έχει δικό της καυστήρα; Πρέπει να τη δηλώσουμε σαν πολυκατοικία ή ο κάθε ένοικος να κάνει αίτηση ως κάτοικος μονοκατοικίας;
Εάν προμηθεύεστε χωριστά πετρέλαιο θέρμανσης, τότε κάνετε χωριστή αίτηση ως κάτοικοι μονοκατοικίας, χωρίς να δημιουργήσετε κάποια πολυκατοικία. Αν προμηθεύεστε κοινό πετρέλαιο (κοινή δεξαμενή), τότε θα πρέπει ένας από εσάς να δημιουργήσει μια πολυκατοικία ως εκπρόσωπος και να εισάγει τα δύο διαμερίσματά σας.
19. Είμαστε ένα κτήριο με 4 κατοικίες, όπου οι κατοικίες ανά δύο έχουν κοινό καυστήρα; Πώς πρέπει να δηλώσουμε το κτήριο;
Για κάθε ζευγάρι κατοικιών με κοινό καυστήρα θα οριστεί ένα εκπρόσωπος, ο οποίος θα δημιουργήσει μια πολυκατοικία με τα δύο διαμερίσματα που έχουν τον κοινό καυστήρα. Οπότε τελικά θα δημιουργηθούν δύο ολιγοκατοικίες, με ξεχωριστό εκπρόσωπο.
20. Είμαστε μια διπλοκατοικία με κοινό καυστήρα. Το κόστος του πετρελαίου θέρμανσης το μοιραζόμαστε ανάλογα με την κατανάλωση του καθενός, ενώ δεν υπάρχουν χιλιοστά θέρμανσης. Πώς θα συμπληρώσω τα χιλιοστά θέρμανσης στον πίνακα;
Θα πρέπει να συμφωνήσετε σε μια κατανομή που θα ισχύει για όλο το χρόνο. Ενδεικτικά μπορείτε να μοιράσετε ισότιμα τα χιλιοστά (500 και 500) ή με βάση τις πληρωμές των προηγούμενων ετών να προσδιορίσετε μια αναλογία (π.χ. 60% με 40%) οπότε ανάλογα να προσδιορίσετε τα χιλιοστά (π.χ. 600 – 400).
21. Είμαστε μια πολυκατοικία με κοινό καυστήρα που όμως δεν υπάρχουν χιλιοστά θέρμανσης, καθώς μοιραζόμαστε το κόστος με άλλους τρόπους. Πώς θα συμπληρώσω τα χιλιοστά θέρμανσης στον πίνακα;
Θα πρέπει να συμφωνήσετε σε μια κατανομή που θα ισχύει για όλο το χρόνο. Ενδεικτικά μπορείτε να μοιράσετε ισότιμα τα χιλιοστά, ή με βάση τις πληρωμές των προηγούμενων ετών να προσδιορίσετε μια αναλογία, οπότε ανάλογα να προσδιορίσετε τα χιλιοστά.
22. Ποια δικαιολογητικά απαιτούνται για την υποβολή της αίτησης;
1. Ο Αριθμός Φορολογικού Μητρώου του αιτούντος.
2. Το Ονοματεπώνυμο.
3. Ο αριθμός τραπεζικού λογαριασμού (ΙΒΑΝ) που επιθυμεί να πιστωθεί το ποσό και το ονοματεπώνυμο του πρώτου δικαιούχου του λογαριασμού.
4. Ο αριθμός παροχής ηλεκτρικού ρεύματος της κύριας κατοικίας.
5. Αν η κατοικία είναι ενοικιαζόμενη ή δωρεάν παραχωρούμενη πρέπει να γνωρίζετε τον ΑΦΜ του ιδιοκτήτη.
6. Ο όροφος.
7. Τα τετραγωνικά μέτρα κύριων χώρων.
8. Η ένδειξη αν πρόκειται για πολυκατοικία.
9. Η υποχρέωση ή όχι υποβολής Δήλωσης Φορολογίας Εισοδήματος (άρθρο 61 ΚΦΕ) του αιτούντος.
10. Τα στοιχεία επικοινωνίας του (διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, αριθμός σταθερού και κινητού τηλεφώνου.
23. Η ερώτησή μου δεν υπάρχει στις Συχνές-Ερωτήσεις.Τι να κάνω;
Αν είστε εγγεγραμμένος χρήστης μπορείτε να υποβάλετε το ερώτημα σας μέσα από την επιλογή ο λογαριασμός μου/My TAXISnet. Αν δεν είστε εγγεγραμμένος χρήστης μπορείτε να υποβάλετε το ερώτημα σας μέσω της φόρμας υποβολής αιτήματος https://www1.gsis.gr/inquiry/newInquiry.htm
Εναλλακτικοί τρόποι επικοινωνίας:
1) Για θέματα τεχνικής υποστήριξης των εφαρμογών του νέου TAXISnet παρακαλούμε να απευθύνεστε αποκλειστικά και μόνο στο τηλεφωνικό κέντρο 210 4802552.
Παρακαλούμε ακόμα να λάβετε υπόψη σας ότι η Γ.Γ.Π.Σ. δεν είναι αρμόδια να σας απαντήσει σε φορολογικά θέματα. Σε τέτοιες περιπτώσεις σας συνιστούμε να απευθυνθείτε στην κεντρική υπηρεσία του Υπουργείου Οικονομικών στο τηλέφωνο 210 3375000 ή στις ΔΟΥ.
2) Ταχ. Δ/νση ΓΓΠΣ : Χανδρή 1 & Θεσσαλονίκης, Τ.Κ. 18346, Αθήνα.