Ξεμπλοκάρουν οι υπό κατασκευή αυτοκινητόδρομοι..Ευκαιρία για χιλιάδες νέες θέσεις εργασίας.

Την αναμενόμενη από καιρό υποστήριξη της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Επενδύσεων στηνχρηματοδότηση των εθνικών αυτοκινητοδρόμων, επισφραγίζει η έγκριση δανείου συνολικού ύψους 650 εκ. ευρώ. Πρόκειται για κονδύλι που....


δημιουργεί τις προϋποθέσεις για επανέναρξη των συγχρηματοδοτούμενων έργων και αποτελεί τμήμα ενός συνολικού κουμπαρά χρηματοδότησης άνω του 1,5 δις. ευρώ που υπολογίζεται ότι είναι το χρηματοδοτικό κενό των αυτοκινητοδρόμων. Τα έργα έχουν παγώσει εδώ και δύο χρόνια, προκαλώντας έμφραγμα στην κατασκευαστική αγορά αλλά και στην απασχόληση με πάνω από 7.000 ανέργους. 


Σύμφωνα με το υπουργείο Ανάπτυξης, το δάνειο θα καλύψει οικονομικές υποχρεώσεις του δημοσίου για το οδικό δίκτυο της ΠΑΘΕ (Πάτρα-Αθήνα-Θεσσαλονίκη) και θα ωφελήσει και τις τέσσερις παραχωρήσεις. Με εντολή του Πρωθυπουργού από τα τέλη Αυγούστου έχει ξεκινήσει διαπραγμάτευση μεταξύ της κυβέρνησης και των εργολάβων με σκοπό την επίλυση σοβαρών οικονομικών και τεχνικών διαφωνιών, η επίλυση των οποίων είναι καθοριστική για την επανεκκίνηση των έργων.

Όπως αναφέρει το protothema,η δυσκολία των διαπραγματεύσεων αποτυπώνεται στις καθυστερήσεις που εμφανίζει η οριστικοποίηση ενός πλαισίου συμφωνίας, στο οποίο σημειωτέον δεν έχουν προσέλθει ακόμη οι κύριοι αιμοδότες των συμβάσεων, οι εμπορικές τράπεζες, εξαιτίας των οποίων πάγωσε η ροή χρηματοδότησης. Σήμερα, το χρηματοδοτικό κενό για κάθε ένα από τα τέσσερα έργα των παραχωρήσεων (Ελευσίνα-Κόρινθος-Πάτρα-Πύργος- Τσακώνα, Μαλιακός –Κλειδί, Άξονας Κεντρικής Ελλάδας, Ιόνια Οδός) εκτιμάται ότι κυμαίνεται από 400 έως 600 εκατ. ευρώ. 

Το κλίμα δυναμιτίζει η δυσκολία στην γεφύρωση των μεγάλων οικονομικών απαιτήσεων των παραχωρησιούχων, το κόψιμο των έργων που διαμορφώνει νέα δεδομένα και νέες ισορροπίες μεταξύ των εργολάβων αλλά και η πολιτική των διοδίων από την οποία θα καθοριστεί το «ταμείο» των παραχωρησιούχων.

Για παράδειγμα αν τελικά κοπεί το τμήμα του αυτοκινητοδρόμου της Ολυμπίας Οδού μετά την Πάτρα, που κατασκεύαζε η ΓΕΚ –Τέρνα και το τμήμα Πύργος Τσακώνα που κατασκεύαζε η J&P Άβαξ τότε το έργο, στο οποίο ο κάθε εταίρος (συμπεριλαμβανομένων των Άκτωρα, Vinci, Hochtief) συμμετέχει με 17%, θα πρέπει να ξαναμοιραστεί με βάση τα νέα δεδομένα, όπως αυτά διαμορφώνονται με την περικοπή του τεχνικού αντικειμένου.


Στον τομέα των διοδίων φαίνεται να έχει αποκρυσταλλωθεί η άποψη για μειώσεις διοδίων στα υπό κατασκευή τμήματα, γενναία πολιτική εκπτωτικών προγραμμάτων που θα ευνοεί τις αυξημένες διελεύσεις αλλά και αυξήσεις διοδίων στα έτοιμα τμήματα των οδικών αξόνων. 
 
κατασκευή & ανάπτυξη blogger Villa