Η φέτα και το ελαιόλαδο είναι δύο προϊόντα που οι Έλληνες πρέπει να εκμεταλλευτούν για να βγουν από την κρίση, σύμφωνα με δημοσίευμα των New York Times.
Το δημοσίευμα υπογραμμίζει ότι παρότι η Ελλάδα έχει κατοχυρώσει την αποκλειστική χρήση της ονομασίας της "φέτας", κατέχει μόλις το 28% της παγκόσμιας αγοράς.
Επισημαίνεται επίσης, πως αν και η φέτα θεωρείται προστατευμένο προϊόν από την ΕΕ, εν τούτοις υπάρχουν ξένες εταιρείες σε διάφορες χώρες που παραβιάζουν τον κανονισμό αυτό και κατασκευάζουν δική τους φέτα.
Σε ό,τι αφορά το ελαιόλαδο, η χώρα βρίσκεται πολύ πίσω από την Ιταλία και την Ισπανία, παρότι παράγει, όπως επισημαίνεται, μία από τις καλύτερες ποιότητες ελαιόλαδου παγκοσμίως. Η Ελλάδα καλύπτει μάλιστα, μόλις το 4% της παγκόσμιας αγοράς.
Το δημοσίευμα επικαλείται δηλώσεις σύμφωνα με τις οποίες οι Έλληνες αγρότες "αντί να επενδύσουν σε καινούργια τρακτέρ και αγροτικά μηχανήματα, έπαιρναν τα λεφτά και αγόραζαν Μερσέντες και πολυτελή αυτοκίνητα".
Μεταξύ άλλων, γίνεται λόγος για την αποδιοργάνωση των αγροτικών επιχειρήσεων της χώρας και για τις συχνές απεργίες στα λιμάνια που έχουν κάνει μεγάλη ζημιές στις εξαγωγές.
Η εφημερίδα τέλος, επικαλείται πρόσφατη έκθεση της εταιρείας συμβούλων McKinsey που εκτιμά ότι, η Ελλάδα πρέπει να επενδύσει σε πράγματα που γνωρίζει καλά για να αντιστρέψει το κλίμα. Η βιομηχανία ελιάς και φέτας μπορεί να αυξήσει σημαντικά τα κέρδη της, το ίδιο και ο τουρισμός, κλάδου που είναι σε θέση να προσφέρουν αξιοπρεπείς θέσεις εργασίας, φορολογικά έσοδα και ανάπτυξη.