ΔΥΣΤΥΧΩΣ ΣΥΜΒΑΙΝΕΙ ΠΑΝΤΟΥ: Παγωμένη η αγορά!

Λίγο φθηνότερο από πέρσι το Χριστουγεννιάτικο τραπέζι που φαίνεται πως δεν θα είναι ιδιαίτερα «γιορτινό» φέτος. Στο ναδίρ η αγοραστική διάθεση των καταναλωτών. 


Ιδιαίτερα «μουδιασμένη» η αγοραστική κίνηση, καθώς οι καταναλωτές περιορίστηκαν στην προμήθεια των απολύτως αναγκαίων προϊόντων που απαρτίζουν το χριστουγεννιάτικο τραπέζι, με τις σημαντικότερες απώλειες να καταγράφονται στα συνοικιακά κρεοπωλεία.


Αν και οι τιμές των κρεάτων παραμένουν στα ίδια επίπεδα με πέρυσι, η κίνηση στα κρεοπωλεία ήταν μειωμένη κατά περίπου 30% έως 40%.


Σύμφωνα με τον πρόεδρο της Ενωσης Κρεοπωλών Πειραιά, Σταύρο Πέρρο, οι επαγγελματίες του κλάδου καταγράφουν πολύ μεγάλες απώλειες, καθώς η έλλειψη χρημάτων περιόρισε δραστικά τις προμήθειες των καταναλωτών. Οπως ανέφερε, οι τιμές είναι σχεδόν ίδιες με τις περυσινές και φτάνουν έως τα 12 ευρώ για το εγχώριο κατσίκι γάλακτος, τα 10,50 ευρώ για το αρνί γάλακτος και τα 4 έως 5,50 ευρώ για τις χοιρινές μπριζόλες. Στις ντόπιες νωπές γαλοπούλες οι τιμές κυμαίνονται από τα 7,50 έως και τα 8,40 ενώ οι εισαγόμενες (νωπές) πωλούνται έναντι 6,50 ευρώ το κιλό.


Πάντως, σύμφωνα με τις αρμόδιες υπηρεσίες του υπουργείου Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας (ΥΠΑΑΝ), εκτιμάται ότι το φετινό χριστουγεννιάτικο τραπέζι θα είναι φθηνότερο. Συγκεκριμένα, με βάση τα στοιχεία του Παρατηρητηρίου Τιμών, το χριστουγεννιάτικο τραπέζι για 6 άτομα, χωρίς να υπολογίζονται οι προσφορές και οι προωθητικές ενέργειες της συγκεκριμένης περιόδου, κοστίζει φέτος τουλάχιστον κατά 3,1% λιγότερο από πέρυσι.


Επισημαίνεται μάλιστα από το ΥΠΑΑΝ ότι οι καταναλωτές έχουν τη δυνατότητα, ανάλογα με την προτίμησή τους σε επώνυμα ή ιδιωτικής ετικέτας προϊόντα, να δημιουργήσουν ένα ιδιαίτερα οικονομικό καλάθι συνολικής αξίας από 112,38 ευρώ έως 126,59 ευρώ.


Υπογραμμίζει δε ότι σημαντικές μειώσεις τιμών παρατηρούνται στα οπωροκηπευτικά, όπως η πατάτα (-29,3%), το λάχανο (-27,2%), το μαρούλι (-4,9%) τα πορτοκάλια (-11,5%) κ.ο.κ.


Όλοι οι εμπλεκόμενοι στην αγορά πάντως συμφωνούν ότι καταλυτική είναι η ψυχολογία των καταναλωτών και το κλίμα ανασφάλειας καθώς ακόμα και την παραμονή των Χριστουγέννων πολλά καταστήματα έκαναν προσφορές της τελευταίας στιγμής χωρίς όμως να καταφέρουν να τονώσουν αισθητά τον τζίρο τους




Πηγή: Ellispoint.gr

Αν σας άρεσε το θέμα κάντε ένα “Like” και κοινοποιήστε το στους Φίλους σας…!
 
κατασκευή & ανάπτυξη blogger Villa