Στα 4,135 δισ. δολάρια ανήλθαν οι επενδύσεις που πραγματοποίησαν από την αρχή του χρόνου οι Έλληνες εφοπλιστές για την αγορά πλοίων, σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία της Allied Shiproking, στα οποία περιλαμβάνονται και οι δύο πρώτες εβδομάδες...
Όπως προκύπτει από τα στοιχεία της Allied Shipbroking, από την αρχή του χρόνου ο υπό ελληνική διαχείριση στόλος έχει ενισχυθεί μέσω της second hand αγοράς, με 174 πλοία, ενώ τα δέκα μεγαλύτερα ναυτιλιακά έθνη προχώρησαν στην αγορά 968 πλοίων συνολικής αξίας περίπου 16 δισ. δολαρίων. Οι Ελληνες, παραμένοντας στην κορυφή των «δέκα», αγόρασαν φέτος 75 πλοία μεταφοράς ξηρού φορτίου, 52 τάνκερ, 41 πλοία μεταφοράς κοντέινερ και έξι πλοία - ψυγεία.Στις αγορές bulk carriers επένδυσαν κεφάλαια ύψους 1,533 δισ. δολαρίων, στα τάνκερ 1,382 δισ. δολάρια και στα κοντέινερ 1,219 δισ. δολ.
ΚΙΝΑ
Οι Κινέζοι, που είναι η δεύτερη μεγαλύτερη εθνότητα στις αγορές πλοίων, επένδυσαν φέτος συνολικά 1,325 δισ. δολάρια, προκειμένου να αποκτήσουν 113 πλοία. Σχεδόν το σύνολο των κεφαλαίων των κινεζικών ναυτιλιακών εταιρειών στράφηκε στην αγορά πλοίων ξηρού φορτίου. Αποκτήθηκαν συνολικά 95 bulk carrier, αξίας περίπου 1 δισ. δολαρίων.
Όπως παρατηρείται, από τα μεσιτικά γραφεία αυτή τη στιγμή οι αξίες των πλοίων παρουσιάζουν πτώση της τάξεως του 20%. Υπάρχει η αίσθηση στους Έλληνες brokers ότι υπάρχουν περιθώρια για περαιτέρω συμπίεση των επιπέδων στα οποία διαμορφώνονται σήμερα οι τιμές αυτές, καθώς η διεθνής οικονομική κατάσταση δεν εκπέμπει αισιόδοξα μηνύματα για το επόμενο διάστημα.
fimotro
Αν σας άρεσε το θέμα κάντε ένα “Like” και κοινοποιήστε το στους Φίλους σας…!