Νίκη Ουέμπερ στο φινάλε του '11


Λύτρωση για τον Μαρκ Ουέμπερ στον τελευταίο αγώνα F1 της χρονιάς. Ο αυστραλός πιλότος της Red Bull χρειάστηκε να περιμένει μέχρι το Ιντερλάγκος της Βραζιλίας για να... πάρει την πρώτη του φετινή νίκη, και τα κατάφερε εκμεταλλευόμενος ένα πρόβλημα στο κιβώτιο ταχυτήτων που αντιμετώπισε ο ομόσταβλός του Σεμπάστιαν Φέτελ.

Παρά την κακή του τύχη, ο παγκόσμιος πρωταθλητής κράτησε τη δεύτερη θέση μέχρι τον τερματισμό, ενώ ο Τζένσον Μπάτον της McLaren άρπαξε την τελευταία θέση του βάθρου από τον Φερνάντο Αλόνσο με προσπέρασμα προς το τέλος της κούρσας.

Πέμπτος τερμάτισε ο άλλος πιλότος της Ferrari, Φελίπε Μάσα, με τον Αντριαν Σούτιλ της Force India να ακολουθεί στην πέμπτη θέση.

Ο team mate του Σούτιλ, Πολ ντι Ρέστα, ήταν όγδοος πίσω και από την Mercedes του Νίκο Ρόσμπεργκ, με τους Καμούι Κομπαγιάσι (Sauber) και Βιτάλι Πετρόφ (Renault) να συμπληρώνουν τη βαθμολογούμενη 10άδα.

Η πιο ηχηρή εγκατάλειψη ήταν αυτή του Λιούις Χάμιλτον, ο οποίος είδε το κιβώτιο ταχυτήτων της McLaren να παραδίδει το πνεύμα του, την ώρα που μονομαχούσε με τον Μάσα για την πέμπτη θέση στο μέσον του αγώνα.

Η εξέλιξη του αγώνα
Η βροχή που όλοι περίμεναν ότι θα έπεφτε στο Ιντερλάγκος την ώρα του αγώνα της Κυριακής (27/11) δεν ήρθε ποτέ, στερώντας από τους οπαδούς την F1 τη δυνατότητα να δουν περισσότερη δράση μέσα στην πίστα από αυτή που τελικά παρακολούθησαν.

Το σημείο αναφοράς της κούρσας ήταν το πρόβλημα στο κιβώτιο ταχυτήτων που ταλαιπώρησε τον Φέτελ από τους πρώτους γύρους κιόλας, αναγκάζοντάς τον να μην μένει πολύ στη δεύτερη και την τρίτη σχέση.

Ετσι, παρότι ο γερμανός έκανε καθαρή εκκίνηση από την pole position, αναγκάστηκε να περιορίζει κατά διαστήματα τον ρυθμό του στη συνέχεια, δίνοντας την ευκαιρία στον Ουέμπερ να παραμένει σε απόσταση βολής.

Το προσπέρασμα του αυστραλού για την πρωτοπορία ήρθε με χαρακτηριστική άνεση στον 30ό γύρο, καθώς ο Φέτελ δεν έδειξε διάθεση να υπερασπιστεί τη θέση του - προφανώς επειδή ήθελε να δει τον team mate του να παίρνει μία νίκη στο φινάλε της σεζόν.

Πάντως, παρά το θέμα με το κιβώτιο, η δεύτερη θέση του Φέτελ δεν απειλήθηκε, ενώ και κάποια στιγμή προς το τέλος ο γερμανός ακούστηκε να λέει στην ομάδα του "αισθάνομαι σαν τον Σένα το '91", ενθυμούμενος την αγωνιώδη, αλλά τελικώς επιτυχημένη προσπάθεια του αείμνηστου Αϊρτον να κρατήσει την πρώτη νίκη της καριέρας του μπροστά στο κοινό του στην ίδια πίστα, τρέχοντας με κολλημένο το κιβώτιο στην έκτη σχέση στους τελευταίους γύρους.

Πίσω από τις δύο Red Bull, η μάχη ήταν μεταξύ του Μπάτον και του Αλόνσο για την τρίτη θέση. Ο ισπανός είχε το προβάδισμα με τα μαλακά λάστιχα, αλλά η κατάσταση γύρισε ανάποδα στο τελευταίο stint, όπου η ανωτερότητα της McLaren έναντι της Ferrari με τη μέση γόμα ήταν και πάλι εμφανέστατη.

Εκτός από τον Φέτελ, πρόβλημα στο κιβώτιο είχε και ο Χάμιλτον, το οποίο μάλιστα αποδείχτηκε πολύ πιο σοβαρό, καθώς τον ανάγκασε σε εγκατάλειψη. Η άτυχη στιγμή του βρετανού ήρθε τη στιγμή που ετοιμαζόταν να δώσει άλλη μία μονομαχία φέτος με τον Μάσα, κυνηγώντας την πέμπτη θέση.

Η σεζόν ολοκληρώθηκε με άσχημο τρόπο για τον Μίκαελ Σουμάχερ, ο οποίος χτύπησε με τον Μπρούνο Σένα στην αρχή, σε προσπάθεια να τον περάσει για την ένατη θέση. Από την επαφή ο γερμανός έπαθε κλατάρισμα στο πίσω αριστερό λάστιχο και έπεσε τελευταίος. Και για τον πιλότο της Renault το συμβάν ήταν καταστροφικό, καθώς δέχτηκε ποινή διέλευσης επειδή οι αγωνοδίκες έκριναν ότι εκείνος το προκάλεσε.

Ο Κομπαγιάσι έδωσε δύο χρυσούς βαθμούς στην Sauber, καθώς την διατήρησαν στην έβδομη θέση του πρωταθλήματος κατασκευαστών μπροστά από την Toro Rosso, ενώ ο Ρούμπενς Μπαρικέλο πήρε την 14η θέση στην 326ή συμμετοχή του σε GP, που ίσως αποδειχτεί η τελευταία της καριέρας του, αν δεν καταφέρει να βρει μια θέση στο grid για το 2012.

Αξίζει να σημειωθεί ότι...
Για τον Ουέμπερ αυτή ήταν η έβδομη νίκη της καριέρας του και πρώτη μετά την Ουγγαρία το 2010. Χάρη σε αυτή, ο αυστραλός ξεπέρασε τον Αλόνσο στο πρωτάθλημα οδηγών και τερμάτισε εκείνος τρίτος, πίσω από τον Μπάτον.

Μετά το τέλος της κούρσας ο Μάσα χάρισε μια εντυπωσιακή παράσταση στους συμπατριώτες του που βρίσκονταν στη μεγάλη κερκίδα της πίστας, κάνοντας ορισμένα "ντόνατ" με το μονοθέσιό του μπροστά στην είσοδο του pit-lane.

Η σεζόν 2012 ξεκινάει στις 18 Μαρτίου στη Μελβούρνη της Αυστραλίας, ενώ το πρώτο τεστ εξέλιξης με τα καινούργια μονοθέσια είναι προγραμματισμένο για τις 7 Φεβρουαρίου στην ισπανική Χερέθ.
sport.gr 

Αν σας άρεσε το θέμα κάντε ένα “Like” και κοινοποιήστε το στους Φίλους σας…!
 
κατασκευή & ανάπτυξη blogger Villa