Και η μάχη για την καλύτερη επιλογή…Δύο νέες αναφορές βγήκαν στη δημοσιότητα στο Ηνωμένο Βασίλειο για τις επιλογές...
της Βρετανικής κυβέρνησης και τα πλάνα της να αλλάξει γενιά στα επόμενα αεροπλανοφόρα και τα αεροσκάφη που θα χρησιμοποιεί…
Τα σχέδια των Βρετανών για τα επόμενα αεροπλανοφόρα τους και τα αεροσκάφη που θα φέρουν είναι είναι σημείο αναφοράς για πολλές χώρες και τις ένοπλες δυνάμεις τους. Στην Αγγλία για να ληφθούν αποφάσεις τέτοιου τύπου λαμβάνονται μετά από έγγραφο του Γραφείου National Audit Office και ένα των υπουργών και (MPs) και τις επιτροπής Οικονομικών – Commons Public Accounts Committee.
Το F-35 στην έκδοση B…
Επειδή δε πλέον αυτές οι αποφάσεις έχουν τη σημασία μακροπρόθεσμων σχεδίων έχει δημιουργηθεί το National Security Secretariat ένα υπουργικό εργαλείο που οι Βρετανοί ονομάζουν «war cabinet». Στη χώρα πέρυσι άλλαξαν ριζικά τα σχέδια για τα αεροπλανοφόρα της χώρας αφού μέχρι το 2010 το σχέδια ήταν για δύο μεγάλα αλλά φτηνά σκάφη που θα χρησιμοποιούσαν τουρμπίνες αέρα χωρίς καταπέλτες – ala Top Gun…- και καλώδια ανάσχεσης.
Το μέγα πρόβλημα τα F-35B όμως που σήμερα με τα σχέδια τους θα τα έχουν μόνο οι US Marines είναι ένα… απλό: είναι το ΠΙΟ πολύπλοκο και ακριβό στη χρήση αεροσκάφος στον κόσμο αφού είναι το πρώτο υπερηχητικό Jet που είναι και stealth. Το jumpjet αυτό με τις… μυριάδες θυρίδες και άλλα περίεργα συστήματα, είναι απλά ‘μπιζού’ για πολύ δυνατές τσέπες…
flaps, doors, lids and vents for its vertical thrust equipment (every aperture in a stealth aircraft’s skin means severe expense and maintenance burden).
Επιπλέον το F-35B είναι ακόμη με πρώϊμες δοκιμές και κανείς δεν ξέρει πόσο θα κοστίζει στη λειτουργία.
Εκείνοι για παράδειγμα πιστεύεται είναι πως θα κάνει ζημιά στα καταστρώματα των πλοίων (!) και έτσι οι ΗΠΑ πιστεύουν πως ίσως χρειαστεί και καταστρώματα που θα ψύχονται. Επιπλέον, με όλα τα επιπλέον συστήματα για να περιστρέφονται τα ακροφύσια και τα λοιπά συστήματα το F-35B έχει χειρότερες επιδόσεις από το ‘κανονικό’ αεροσκάφος που θα πάρει το αμερικανικό Ναυτικό.
Με τη νέα έκθεση στη Βρετανία για την οποία μιλάμε όμως θα αντιμετωπιστούν και άλλα ερωτήματα όπως η κάλυψη ραντάρ του σκάφους αφού σήμερα οι κύριοι έχουν ακόμη σε χρήση την λύση ανάγκης από τον καιρό του πολέμου των Falklands, τα ελικόπτερα με ραντάρ. Ένα αεροσκάφος με ραντάρ μπορεί να μείνει πολύ μεγαλύτερο διάστημα στον αέρα αλλά χρειάζεται πλοίο με καταπέλτη.
Με άλλα λόγια το προηγούμενο σχέδιο είχε πολλά προβλήματα – άλλωστε και οι Γάλλοι έχουν εδώ και δεκαετίες κατευθυνθεί στην ‘αλλη’ πλευρά όπως και οι Ινδοί με τα πρώτην ρωσικά σκάφη.