Αλλο φτώχεια, άλλο φτήνια. Και μια έμπειρη πρωινατζού που αναδείχθηκε σε σταρ τις εποχές της γκλαμουροχλιδής, υπηρέτησε με συνέπεια το ... μοντέλο της μπουζουκοφραγκάτης κενότητας, υποθηκεύοντας την ίδια της τη ζωή σε αυτό(χαζοαπορίες της....
ξανθιάς, γκλαμουρογάμοι, εγκυμοσύνες on camera, γκλαμουροβαφτίσια κ.λπ.) για να στηρίξει την εικόνα της «βασιλίσσης» του χλιδάτου πολτού, από φτώχεια σίγουρα δεν ξέρει. Δυστυχώς όμως, είναι πιο ευάλωτη στη φτήνια. Γιατί υποχρεώνεται να εγκαταλείψει την πρωινή ζώνη της οποίας την μανιέρα κατείχε και η χλιδή ήταν το εύκολο συμφραζόμενο και να αποφύγει να ολισθήσει στη φτήνια. Επιμένοντας στο παλιό δεν θα τα καταφέρει.
Η μετακίνηση της Ελένης Μενεγάκη θα μπορούσε να θεωρηθεί απλώς «χωροταξική». Τα μεσημεριανάδικα, άλλωστε, δεν υπηρετούσαν διαφορετικό κόσμο από τον πρωινάδικό της, οπότε πολύ εύκολα θα μπορούσε να γλιστρήσει από τον ένα χώρο στον άλλο, αναμασώντας παρόμοια θέματα και περιορίζοντας τις τσαχπινιές, τα χαχανητά και τα σπρωξίματα στους καναπέδες, έτσι κι αλλιώς προ πολλού ασύμβατα με την ηλικία και την οικογενειακή της κατάσταση. Κάπως έτσι την θεώρησε και η ίδια. Αλλαξε το «καλημέρα σας» σε «γεια σας» και προσπάθησε να ελέγξει το ύφος της χαριτόβρυτης μπάρμπι, που σκάει σε χαχανητά, όπως κάθε κυρία-δεν-με-μέλλει, η οποία είχε τον ρόλο του «στολιδιού» στα νεοπλουτίστικα σαλόνια εκείνης της Ελλάδας σε μόνιμο παροξυσμό ευφορίας.
Την είδαμε σε αυτές τις πρώτες τουλάχιστον εκπομπές, να υιοθετεί ύφος πιο σοβαρό και ενδυματολογικές επιλογές, στη δεύτερη τουλάχιστον εκπομπή της, πιο συνετές, πιο κατάλληλες να συνοδεύουν την ώρα του φαγητού του φιλοθεάμονος, προκειμένου να αποφευχθούν φαινόμενα δυσπεψίας ή στομαχικού ιλίγγου.
Ώς εδώ οι αλλαγές. Το υπόλοιπο της «Ελένης» ένα θαμπό πρωινομεσημεριανάδικο, σαν πολλές άλλες εκπομπές που προηγήθηκαν και που προβάλλονται ακόμη. Μοναδικό πλεονέκτημα, διόλου ευκαταφρόνητο, είναι ότι το πρόσωπο της Μενεγάκη παραμένει ένα τηλεοπτικό brand, όπως κι αν το δει κανείς. Και ο φακός το εκμεταλλεύεται με κοντινά πλάνα. Ωστόσο κάτι θα πρέπει και να πει. Και εδώ αρχίζουν τα δύσκολα. Μαθημένη να μιλάει θαυμαστικά μόνο για γάμους, για εγκυμοσύνες και για διασημότητες πράττει ακριβώς το ίδιο. Λάμπει μόνον η κενότητα.
Στο πρώτο μέρος της εκπομπής, που είναι και το πιο «μεσημεριανάδικο» ένα πάνελο σχολιάζει κουτσομπολιά της σοουμπίζνες. Πρώτα ασχολήθηκαν με τον επικείμενο γάμο της Αλεξάνδρας Παλαιολόγου, η οποία ήρθε στην επικαιρότητα ακριβώς λόγω του γάμου, θέμα όμως, που ομοίως είχε παρουσιάσει η «Πρωινή Μελέτη» προ 10ημέρου και βάλε.Ακολούθησε ένα μάλωμα στον Χολλίδη, επειδή είπε καλεσμένος σε εκπομπή ότι αν τού ‘λεγε το κορίτσι του ότι είναι έγκυος θα πάθαινε εγκεφαλικό – ντροπή, δεν λέει τέτοια ένας κύριος – και μετά πρόβαλαν και σχολίασαν το καινούργιο τραγούδι του Sakis. Ετοιμο το «σύμπαν» της «Ελένης». Συμπέρασμα; Στριμώχτηκε και η «Ελένη» στο ίδιο τραπέζι με όλους του υπόλοιπους που ξεκοκαλίζουν σαν τρελοί την λιπόσαρκη πλέον σοουμπίζνες. Μια ακόμη εκπομπή placebo, αδρανές υποκατάστατο, δηλαδή, των αλλοτινών υπερδραστικών τηλεδόσεων σοουμπιζνεζικής χλιδάτης λάμψης.
Μοναδική επαφή με τη σκληρή πραγματικότητα του αληθινού κόσμου η απευθείας σύνδεση με εκπρόσωπο συλλόγου που στηρίζει ανύπαντρες μητέρες. Ωστόσο, έμεινε ένα αναιμικό ένθετο σε μια εκπομπή χωρίς στίγμα. Οσο για την ίδια την παρουσιάστρια, εξακολουθεί να δείχνει ότι δεν έχει αντιληφθεί τι συμβαίνει γύρω της. Κράδαινε τυπωμένα email συγχαρητηρίων που της έχουν σταλεί, όπως είπε, και λοξοκοιτώντας αγχωτικά προς τα υποτιθέμενα «νεανικά κοινά», αναφέρθηκε σε ορισμένα «φοιτητών», οι οποίοι της γράφουν «ότι επειδή ανοίγουν το μάτι κατά τις 12, πριν δεν προλάβαιναν να τη δουν, ενώ τώρα έχουν κάτι να δουν μόλις ξυπνήσουν». Να τους χαίρεται η μανούλα τους και να ευχηθούμε στην «Ελένη» και στα δικά της, να δει τα παιδιά της φοιτητές, να ξυπνούν 12 το μεσημέρι και να ανοίγουν κατευθείαν την τηλεόραση για να δουν σάχλες. Αν αυτού του κόσμου φιλοδοξεί να αποτελεί πρότυπο, τότε μια χαρά τα πάει.
Της Πόπης Διαμαντάκου
TANEA