Αυτά τα πράγματα, απλά δεν γίνονται! Στις τρεις περιόδους των ελεύθερων δοκιμών, ο ρυθμός του Σεμπάστιαν Φέτελ ήταν σαφώς υποδεέστερος αυτού του Τζένσον Μπάτον. Κι όμως, στις κατατακτήριες του ιαπωνικού γκραν πρι ο Παγκόσμιος Πρωταθλητής είχε την «απάντηση». Με διαφορά μόλις εννέα χιλιοστών (!) του δευτερολέπτου ο Φέτελ κατάφερε να πάρει την pole position και συνεχίζει το εκπληκτικό σερί της ομάδας του φέτος, με 15 συνεχείς παρουσίες στην πρώτη θέση του grid. Συνάμα ο Φέτελ θα εκκινήσει για 27η φορά στην καριέρα του από την pole position και για 12η σε 15 φετινούς αγώνες, πράγμα που σημαίνει ότι θέλει ακόμα δύο πρωτιές σε κατατακτήριες δοκιμές για να ισοφαρίσει το ρεκόρ του Νάιτζελ Μάνσελ από το 1992!
Ο Μπάτον, λοιπόν, έμεινε δεύτερος, μπροστά, όμως, από τον teammate του στη McLaren, τον Λιούις Χάμιλτον που δεν πρόλαβε να περάσει τη γραμμή της εκκίνησης για να κάνει την τελευταία γρήγορη προσπάθειά του. Μάλιστα ο Βρετανός εμμέσως πλην σαφώς επέρριψε μέρος της ευθύνης γι’ αυτό το γεγονός στον μαρκ Ουέμπερ, λέγοντας πως μια μεταξύ τους «μάχη» στην τελευταία στροφή του στέρησε τη δυνατότητα να περάσει εγκαίρως τη γραμμή και να κάνει ακόμα έναν γρήγορο γύρο. Τέταρτη και πέμπτη θέση για τη Ferrari με τον Φελίπε Μάσα και τον Φερνάντο Αλόνσο αντίστοιχα, έκτος θα εκκινήσει ο Μαρκ Ουέμπερ, ενώ στις τέσσερις τελευταίες θέσεις της δεκάδας θα βρίσκονται ισάριθμοι πιλότοι που προτίμησαν να μην βγουν στην πίστα για να χρονομετρηθούν, προκειμένου να έχουν τη δυνατότητα επιλογής ελαστικών με τα οποία θα ξεκινήσουν τον σημερινό (3 μ.μ., OTE Sport3 και Alpha) αγώνα στην πίστα της Σουζούκα. Ο λόγος για τους Μίχαελ Σουμάχερ, Μπρούνο Σένα (ιστορική συνύπαρξη στην τέταρτη σειρά του grid), Βιτάλι Πετρόφ και τον τοπικό «ήρωα» Καμούι Κομπαγιάσι που αποθεώθηκε από τους συμπατριώτες του.
Στους άτυχους των κατατακτηρίων δοκιμών εντάσσονται ο Νίκο Ρόσμπεργκ και ο Τόνιο Λιούτσι, καθώς αμφότεροι αντιμετώπισαν προβλήματα με τα υδραυλικά συστήματα των μονοθεσίων τους και θα εκκινήσουν από την τελευταία σειρά του grid.
Γκραν πρι Ιαπωνίας
Κατατακτήριες δοκιμές
1. Φέτελ, Red Bull, 1:30.466
2. Μπάτον, McLaren, +0.009
3. Χάμιλτον, McLaren, +0.151
4. Μάσα, Ferrari, +0.338
5. Αλόνσο, Ferrari, +0.420
6. Ουέμπερ, Red Bull, +0.690
7. Σουμάχερ, Mercedes, -
8. Σένα, Renault, -
9. Πετρόφ, Renault, -
10. Κομπαγιάσι, Sauber, -
Αποκλείστηκαν από το Q3
11. Σούτιλ, Force India
12. Ντι Ρέστα, Force India
13. Μπαρικέλο, Williams
14. Μαλδονάδο, Force India
15. Μπουεμί, Toro Rosso
16. Αλγκερσουάρι, Toro Rosso
17. Πέρες, Sauber
Αποκλείστηκαν από το Q2
18. Κοβαλάινεν, Lotus
19. Τρούλι, Lotus
20. Ντ’ Αμπρόσιο, Virgin
21. Γκλοκ, Virgin
22. Ρικιάρντο, HRT
23. Ρόσμπεργκ, Mercedes
24. Λιούτσι, HRT